کشت قراردادی گندم در 300 هزار هکتار مزارع کشور انجام شد
آقای دکتر قادری فر رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران : استفاده از شبکه توزیع هوشمند، نوآوری در کشاورزی و تجاری سازی محصولات کشاورزی از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم...

به گزارش پات، اسماعیل قادری فر سه‌شنبه شب در حاشیه نشست ملی "کوثر هدایت" سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد طی گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از کارهای وزارت جهاد کشاورزی در این دوره اجرای طرح "کشت قراردادی" است به این معنا که کشاورز دانه ای را در زمین نمی‌کارد مگر اینکه از قبل برای آن مشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس در روز کاشت محصول با کشاورز قرارداد می‌بندیم که محصول او را در روز برداشت به قیمت معین خریداری کنیم و بازار آن را تامین و صادرات را نیز دنبال کنیم و در این راستا پول و نهاده و خدمات به کشاورز می‌دهیم تا با طیب خاطر به کشاورزی پرداخته و اقتصاد کشاورزی را رونق دهد.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: استفاده از شبکه توزیع هوشمند، نوآوری در کشاورزی و تجاری سازی محصولات کشاورزی از دیگر برنامه‌هایی است که دنبال می‌کنیم.

وی افزود: گاهی با وجود تولید فراوان یک محصول به دلیل ضعف در بازاررسانی و عرضه آن، قیمت محصول افزایش می‌یابد و زنجیره معیوب توزیع محصولات کشاورزی باعث شکل‌گیری دلالی های غیرضروری و واسطه‌گری می‌شود که با شبکه توزیع هوشمند این مشکلات نیز رفع خواهد شد.

تاریخ:
1400/11/10
تعداد بازدید:
238
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
Powered by DorsaPortal